دنیای این روزهای من ...

Nikon D60,  Nikon 16-85mm,  f20,  1/15s,  ISO 100,  40mm,  handheld


دنیای این روزهای من ...

دنیای گذار از رنگهای طبیعی به سمت رنگها و رنگمایه های دلخواسته ی سوررئال ....

دنیای استفاده از Motion Blur در کنار Panning و Tilting زمان ثبت ...

دنیای رها کردن پرندگان در قاب ...

دنیای مهمان شدن انسانهای محو شده در قاب ...


دنیای فاصله گرفتن ناخواسته از سایت عکاسی که روزگاری ساعتها در آن زندگی میکردم ولی امروز برایم به یک چتروم میماند؛ چرا که ممکن است چندین ساعت خارج از شهر برای گرفتن چند شات صرف کنی و نتیجه و چکیده ی چند سال تلاش و مطالعه را در یک ویرایش زمانگیر 4-3 ساعته با وسواس تمام و مقایسه ی 9-8 خروجی TIF 16bit و انتخاب بهترین آنها به بوته ی نقدهای بیش از 15 کلمه!!!!! بسپاری تا ضمن مشاهده ی 100% نتیجه ی تلاشهایت، کمکی هم هر چند ناچیز به منتقدتر شدن!!!! کاربران سایت نمایی!!!! تازه اگر شانس بیاوری و در این مسیر فرهنگی هنری، کامنت کپی شده !!!!! و یا دور زده شده ( با 15 کلمه که هیچ کدام در مسیر منتقدتر شدن کاربران سایت نیست !!!) دریافت نکرده باشی!!!! حال ممکن است یک کاربر با وجدان (وجدان 15 کلمه ای مد نظر مدیر گالری!!!) یک کامنت پای عکست بنویسد، چه نوشته است؟ 


"در کل تلاش خوبی توسط عکاس انجام شده ولی نیاز به اصلاح و بهبود دارد. عکس دارای مشکلات تکنیکی یا موضوعی است. عکس با وجود کیفیت بالا ایده‌ای تکراری است."!!!!!!!


البته حالت خیلی بهتری هم هست و یک کاربر پای عکست مینویسد: "ابروی عکست اگر به جای اینکه این وری بود، اون وری بود خیلی بهتر بود!!!" و از 3 امتیاز ممکن یا 1 امتیاز میدهد یا امتیاز نمیدهد تا مبادا در مسیر رشد هنریت دچار غرور کاذب و مخرب شوی !!!!!


خیلی ها هم مثل من حال و حوصله و وقت نوشتن یک پاراگراف 15 کلمه ای برای هر عکس را ندارند، آخر اگر یک عکس بود 150 کلمه هم میشد نوشت ولی خب ...


نکته ی جالبتر و تکان دهنده اینست که مثلاً در یک کامنت یا پاسخ نوشته شده است، "خیلی ممنون" و 3+ امتیاز گرفته است (یعنی سه نفر آن را مفید ارزیابی کرده اند !!!!!!!!!!!!!!! و تازه ممکن است نویسنده ی کامنت به دلیل ضعف سایت در اطلاع رسانی پاسخها و امتیازهای کسب شده به صورت موردی و دقیق، متوجه آن هم نشود !!!!!) و آن عکس تو 1+ !!!! برای همین است که میگویم "چتروم"!!!!


همیشه در زندگی با محدودیت و محرومیت بیگانه و دشمن بوده ام و به جای آن معتقد به بینش و آگاهی رشد یافته هستم!! و وقتی یکی میگوید اگر میانگین امتیازهای صادره ات از 2+ بیشتر شود تا 24 ساعت محرومیت از امتیازدهی در انتظارت است، خوشحال نمیشوم !!


البته از حق نمیگذرم و میگویم که همه ی پیشرفتی که تا حال داشته ام از سایت عکاسی شروع شده است و تا همیشه خود را مدیون این سایت میدانم.


دنیای این روزهای من تمرکز فعالیتهای سایبری - عکاسی ام در سایت دوست داشتنی Fotoblur  است که به هر عکس فقط یک امتیاز به نشانه ی تصدیق، داده میشود و میتوانی با یک + و یا یک ! نظرت را در اوج ایجاز و سرعت در دنیای سریع امروز بیان کنی!!!!


سایتی که اصلاحات و تغییرات پیوسته و مفید آن در کمتر از چند ساعت انجام میشود و نه چند هفته !!!!! 


سایتی که در آن عکسهای تکراری "چک چک کوهی" و "زنبور" و "عنکبوت" و ... گالری را به سخره، تسخیر نکرده اند و خلاقیت و قدرت و کیفیت تعیین کنندگان اصلی هستند.


سایتی که اگر اندکی از خودت خلاقیت نشان دهی واقعاً دیده میشوی!!!!  

نظرات 2 + ارسال نظر
nimbo سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ

همه اینها که گفتی درست ولی فکرش رو بکن اگه یه روزی در همین سایت بسته بشه چقدر استعداد هدر خواهد رفت من حالا که با مشکلات سایت آشناتر شدم به عینه می بینم همینشم دارند به زور اداره می کنند وقتی برای یه پرتره معمولی مورد بازخواست قرار می گیرند !!
ولی فتو بلار در کنار اون مسیر و دیدگاه آدم رو روشن می کنه و فرم به کار می ده

نیما جان همه ی حرفم اینه که بعضی از مقررات و محدودیتهای سایت به دور شدن قدیمیترها و کاربلدترها از سایت منجر شده و برای یک سایت بزرگ هنری اصلا خوشایند نیست.

تو پی نوشت یکی از عکسهام تو سایت عکاسی
http://aks.akkasee.com/photos/199775/
یه خرده مفصلتر حرفهامو زدم ولی احساس میکنم فاصله ی مدیران سایت با کاربران در نبودن یک صفحه ی فروم عمومی زیاده و درد دلها همیشه به شکل جنجال پای عکسها مطرح میشه.

ممنونم از حضورت
خوش باشی.

پوریا مددی شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ب.ظ

حمیدرضا ببین یعنی چیزی که گفتی رو همیشه میگم به خدا

من زیاد در گیر نبودم ولی همون کلا 7 8 تا عکسی که گذاشتم همین بود داستان...تا نیما منو نجات داد..تنها کسی که یجوره دیگه گفت و fotoblur رو معرفی کرد و این شد که برادرم شد:)

من اصلا به نقد ایرادی نمیبینم و لذت میبرم حتی اگه برام چیزی هم نداشته باشه از اینکه نظرات رو ببینم لذت میبرم..اما خارج از بحث گل و بلبل و کلا عکاسیه کارت پستالیه رایج...اینکه ئیگه دوره ای اینجور نقد کردن ن تنها سازنده نیست بلکه اصلا منسوخ و به روز نیست....

خیلی حال کردم رفیق

ممنونم پوریا جان از لطف همیشگیت ...

خیلی جالبه من هم از طریق وبلاگ نیما با Fotoblur آشنا شدم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد